Ko bom velik, bom...

Cilji, cilji, cilji in še enkrat cilji.

Anekdota pravi, da so v dnevnem kopu marmorja trije ljudje klesali grobi kamen, pa so vsakega povprašali, kaj dela. Prvi je rekel: »Ali ne vidite? Kamen razbijam za svoj vsakdanji kruh.« Drugi je bil malo bolj specifičen in je dejal, »da reže kamen na dogovorjene manjše kose, ki jih bodo nato uporabili za …«, medtem ko je bil odgovor tretjega najbolj sporočilen, pa čeprav je za to potreboval samo dve besedi: »Gradim katedralo.«

O redkokaterem poslovnem pojmu, ki bi se mu dejansko tako malo posvečali, je toliko govora kot o ciljih. Tako osebno kot poslovno je (očitno) večina ljudi precej samozavestno prepričana, da zna postavljati cilje, ve, kateri so in … … da jih tudi dosegajo. Pa jih res?

Kje pa! Cilj ni nekaj, kar si želimo, ali pa spisek nečesa, kar (nujno) potrebujemo. Cilji bi morali izhajati iz vizije, ki označuje smer, v katero se razvija naša organizacija, in iz poslanstva, ki predstavlja kompetenten odgovor na navidez sila preprosto vprašanje, zakaj je naša organizacija sploh tu. Čeprav iščemo preproste rešitve za pogosto zapletene probleme, morajo cilji vseeno ustrezati nekaj osnovnim pogojem, za katere radi rečemo, da morajo biti cilji »S.M.A.R.T.«:

  • specifični (Specific) – kaj natanko želimo doseči,
  •  merljivi (Measurable) – sicer morda nikoli ne bomo vedeli, ali smo prišli do cilja,
  • dosegljivi (Achievable) – tudi če nekdo amatersko rad igra golf, bo v prihajajoči sezoni verjetno težko premagal Tigra Woodsa na odprtem turnirju ZDA,
  • relevantni (Results-focused) – torej pomembni za naše stranke na našem tržišču,
  • časovno opredeljeni (Time-bound) – opredelitev cilja brez roka je želja in ne cilj.

Strateški cilji torej izhajajo iz dolgoročne vizije in poslanstva, potem pa se delijo na dolgoročne in kratkoročne cilje. Na mikro nivoju je uspeh organizacije zelo odvisen tudi od tega, ali posamezni član organizacije ve, kaj mora narediti danes. In to vsak dan. Vodje so tu samo zato, da mu pri tem pomagajo, sicer jih najverjetneje ne potrebujemo.

Primeri zanimivega poslanstva »Just do it« je odličen primer kratkega in jasnega sporočila, ki si ga zapomnijo (potencialni) kupci, še bolj pa vsi zaposleni. Prepričan sem, da vsi vemo, za koga gre. Veste, kdo pravi »Ustvarjamo poglede« in v kateri dejavnosti? Veste, kateri avtomobilski proizvajalec je potreboval približno 100 let, da je začel jasno in glasno sporočati »Izdelujemo avtomobile«?

Kakšno pa je poslanstvo vaše organizacije? In kako se ujema z vašim osebnim poslanstvom?

Ko bom velik, bom znal postavljati, spremljati, prilagajati in predvsem uresničevati cilje.

Prvotno objavljeno na: RunSimple.si 

Podeli z drugimi